Wim Markerink (61) har drivit Bloemsierkunst Markerink i Zutphen tillsammans med sin fru Diane (58) i 40 år. Enligt honom, hur behåller man sin särprägel?
Förbli distinkt
"Som florist kan man inte bara titta på blommor, det räcker inte", förklarar Wim. "Man måste se till hela bilden. Allt måste vara rätt. Inte bara inredningen, utan även ljuset och musiken. Vår butik är också en konceptbutik, där vi till exempel säljer krukor från små krukmakare som du inte kan köpa någon annanstans. Ibland har vi också egna saker som vi designar och tillverkar. På det sättet försöker man skilja ut sig från mängden."
Vill du hålla dig informerad om de senaste nyheterna, evenemangen och intressanta uppdateringar?
PrenumereraKampanjen "365 dagar med blommor" är ett initiativ från marknadsföringskommittén 365 dagar med blommor. Över 1 800 odlare från 15 olika länder gör detta möjligt. De odlar över 150 olika blommor, som marknadsförs under hela året baserat på Royal FloraHollands tillgänglighetsdatum. Målet med kampanjen "365 dagar med blommor" är att gemensamt utveckla försäljningsmöjligheterna för blomsterhandlare.
Samarbeta? hello@365daysofflowers.com Vi kan nås på .
Ansvarsfriskrivning och användningsvillkor