Floristen Eline van Bloemendaal startade sin egen blomsterbutik i Zwartebroek vid 19 års ålder. Hon ger några tips på hur man håller kunderna lojala.
"Det är en utmaning att nå ut till yngre människor som kanske inte är vana vid att lägga pengar på blommor på regelbunden basis. När en ny stadsdel öppnade här satte vi stora hortensior på tröskeln till alla nybyggda hus, med ett kort från vår butik. En välkomstgåva som fick stort genomslag och som omedelbart satte oss i kontakt med en ny målgrupp."
"Det gäller att titta noga och lyssna på vad kunden vill ha. Därför har vi nyligen börjat erbjuda blommor i prenumerationsform, som vi kommer och levererar personligen. Blommorna är redan arrangerade i en vas och var fjortonde dag kommer vi och byter vasen mot en ny med en färsk bukett i. Passar perfekt för upptagna människor och är också trevligt att ge bort som present till någon."
Vill du hålla dig informerad om de senaste nyheterna, evenemangen och intressanta uppdateringar?
PrenumereraKampanjen "365 dagar med blommor" är ett initiativ från marknadsföringskommittén 365 dagar med blommor. Över 1 800 odlare från 15 olika länder gör detta möjligt. De odlar över 150 olika blommor, som marknadsförs under hela året baserat på Royal FloraHollands tillgänglighetsdatum. Målet med kampanjen "365 dagar med blommor" är att gemensamt utveckla försäljningsmöjligheterna för blomsterhandlare.
Samarbeta? hello@365daysofflowers.com Vi kan nås på .
Ansvarsfriskrivning och användningsvillkor