Terug naar overzicht

Två tips för att få bättre kontakt med dina kunder

Fiorienne Westenberg är detaljhandelsexpert och vet allt om hur du kopplar ihop kunden med din butik.

  1. "Försök att samla in så mycket data som möjligt från din kund. Vad är deras e-postadress och när fyller de år? Sätt upp en lista vid kassan där de kan lämna dessa uppgifter och kommunicera också tydligt att de genom att göra det ger sitt tillstånd till att dessa uppgifter behandlas och används. Som tack kan du ge dem en liten bukett blommor. Du kan också skicka nyhetsbrev och erbjuda rabatter när de fyller år, till exempel."

  2. "Visa upp dig själv och dina medarbetare för dina kunder. Inte bara på sociala medier, utan också i butiken med fina bilder. Ska du öppna en ny butik? Gör då ett stunterbjudande varje vecka i sex veckor, enbart för att introducera dem till dina produkter."

Prenumerera på tidningen

Vill du hålla dig informerad om de senaste nyheterna, evenemangen och intressanta uppdateringar?

Prenumerera

Kampanjen "365 dagar med blommor" är ett initiativ från marknadsföringskommittén 365 dagar med blommor. Över 1 800 odlare från 15 olika länder gör detta möjligt. De odlar över 150 olika blommor, som marknadsförs under hela året baserat på Royal FloraHollands tillgänglighetsdatum. Målet med kampanjen "365 dagar med blommor" är att gemensamt utveckla försäljningsmöjligheterna för blomsterhandlare.

Samarbeta? hello@365daysofflowers.com Vi kan nås på .

Ansvarsfriskrivning och användningsvillkor
Prenumerera på kampanjen 365 dagar med blommor och få vår tidning gratis.
Prenumerera