Terug naar overzicht

Att hålla sig nära sig själv som florist

Hur utmärker sig Pauline Joris som florist och entreprenör? "För att sticka ut tittar jag inte så mycket på andra utan gör mest det jag själv gillar. Jag försöker få fram min karaktär i butiken. Att sätta sig själv i rampljuset är ibland ganska svårt, men jag tror att det är nödvändigt att visa upp sig själv och sitt team. Vi har så mycket kärlek till branschen och till blommor, och jag hoppas verkligen att vi kan utstråla det i vår butik."

Nästa generation

"Varje vecka kommer en pappa med sina två barn för att plocka färska blommor. Det är så trevligt att se. Barn är så förundrade över naturen. Av mig får de alltid en liten blomma att ta med sig eller så får de hjälpa till att sopa. Min egen dotter är också ofta i butiken och tycker om att själv göra i ordning en liten vas med blommor. Det förvånar mig hur barn redan blir så glada av blommor. Förhoppningsvis kan jag få den här nya generationen att bli entusiastisk över yrket, för blomsterutbildningen i Nederländerna skulle behöva lite extra popularitet. Det är synd, eftersom det är ett så vackert yrke!"


Prenumerera på tidningen

Vill du hålla dig informerad om de senaste nyheterna, evenemangen och intressanta uppdateringar?

Prenumerera

Kampanjen "365 dagar med blommor" är ett initiativ från marknadsföringskommittén 365 dagar med blommor. Över 1 800 odlare från 15 olika länder gör detta möjligt. De odlar över 150 olika blommor, som marknadsförs under hela året baserat på Royal FloraHollands tillgänglighetsdatum. Målet med kampanjen "365 dagar med blommor" är att gemensamt utveckla försäljningsmöjligheterna för blomsterhandlare.

Samarbeta? hello@365daysofflowers.com Vi kan nås på .

Ansvarsfriskrivning och användningsvillkor
Prenumerera på kampanjen 365 dagar med blommor och få vår tidning gratis.
Prenumerera