Entreprenörskap som florist

Den här videon spelades ursprungligen in på nederländska och översattes sedan till Svenska. Även om vi har varit mycket noga med att säkerställa en korrekt översättning kan det finnas felaktigheter eller felaktigheter i den översatta versionen.

Att sälja som florist handlar inte bara om att hantera betalningen för en bukett. Det handlar om hur synlig du är i ditt närområde. Hur du reagerar på säsonger, samarbetar med lokala företag, förutser kundernas beteende och bygger förtroende.

Försäljning är en färdighet, och det finns tekniker för det. Och du kan lära dig dem utan att förlora din autenticitet. Tänk på hur doft, färg och butikslayout påverkar köpbeteendet. Eller hur vissa ord i din kommunikation – som "begränsat utbud" eller "exklusivt" – kan öka köpintentionen.

Visa hela artikeln?

Logga in eller registrera dig gratis för mer inspiration

Logga in


Är du ny? Registrera dig nu och få ditt eget personliga konto.
Bli prenumerant
  • - Designa dina egna kollektioner
  • - Få nyhetsbrevet 365
  • - Köp 365 Magazine (fysisk eller digital!)

Kampanjen "365 dagar med blommor" är ett initiativ från marknadsföringskommittén 365 dagar med blommor. Över 1 800 odlare från 15 olika länder gör detta möjligt. De odlar över 150 olika blommor, som marknadsförs under hela året baserat på Royal FloraHollands tillgänglighetsdatum. Målet med kampanjen "365 dagar med blommor" är att gemensamt utveckla försäljningsmöjligheterna för blomsterhandlare.

Samarbeta? hello@365daysofflowers.com Vi kan nås på .

Ansvarsfriskrivning och användningsvillkor

Prenumerera på kampanjen 365 dagar med blommor och få vår tidning gratis.
Prenumerera